torsdag 25 december 2008

Förpackningar, skapade av sadister?

Jag satt och tänkte på hur jobbiga förpackningar är egentligen. Till vissa måste man nästan använda en bultsax för att ta sig igenom, vilket är så grovt irriterande så man vill nästan inte ha saker i förpackningar. Jag tror seriöst att det är en sån person som jag som designar de här förpackningarna. Det skulle iallafall vara mitt mål som "förpacknings utvecklare", göra de så OMÖJLIGA att öppna som möjligt, men göra de så lätta som möjligt att packa. Jag vet inte hur många gånger jag har skadat mig på de här förpackningarna. Klantig? Yes, men det är inte mitt fel så fort man ska klippa i förpackningen så blir de uppklippta kanterna SYLVASSA.

Det jag undrar mest är nog, hur fan tänker man som "förpacknings utvecklare" när man designar en förpackning som ska packas lätt innan de skickar varan till affären men ska vara helt omöjliga att öppna när kunden får varan? It makes no sense!! Det är oftast elektronikprylar som man oftast har problem med, där envisas de med att packa ner hörlurar i de mest omöjliga förpackningar!! Jag har ofta varit nära på och ha sönder varan jag har köpt pga den jävla förpackningen. Det ska fan inte vara ett jävla projekt att öppna en förpackning, det ska gå på max 10 sekunder, inte 10 minuter! Jag tror jag vet också varför det tar sån tid, det är plastens fel. Det är ingen sån mjukplast utan det är hårdplast som vanliga saxar knappt klarar att klippa igenom.
VARFÖR KAN DE INTE PACKA NER DE I LÅDOR SOM DE GÖR MED ALLT ANNAT?!?!
Jag menar, en dator kommer inte i en plastförpackning? Den kommer i en låda, en iPod kommer i en liten låda, men det gör fan inte tillbehören till de här grejerna. Utan de ska då envisas med att använda den här jävla hårdplasten. Det är som de inte VILL att folk ska köpa tillbehör, ungefär som: "Han har en dator, du skulle bara VÅGA köpa hörlurar till den!" It makes no sense!

Jag måste nog lugna ner mig nu, det börjar spåra ur här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar