fredag 26 december 2008

Trådlöst, den felande länken?

Ja, åter är det dags för ett smärtsamt klagomål från min sida. Idag har jag inte hunnit få några speciella utbrott på saker, släktmiddagarna tar verkligen kål på mig, då jag tvingar i mig alla sorters julgodis som finns, vilket gör det här ämnet svårt att skriva med tanke på hur mycket jag vill spy över den personen som kom på allt det här!

Jag blir så sur när folk säger: "Du måste skaffa trådlöst, det är så himla bekvämt, när du har laptop så kan du ju sitta var som helst o surfa!"
Hur är det bekvämt när man kastas ut och in i internet hela tiden? Det är såå ostabilt så det inte är sant, jag är tvingad att sitta med en internetkabel på min LAPTOP pga den dåliga standarden på trådlösa routers.

Värst är det hos min käre far, där man min router är som ett migrationsverk! Slänger ut en hela tiden från internet och det går mig på nerverna! Tänk er om ni sitter och surfar, klickar er fram, och sen plötsligt så kan man inte fortsätta! För då har jag förlorat kontakt med internet, då måste jag springa ner, "resetta" routern, springa upp igen och VÄNTA. Den tiden det tog för mig att göra allt det där räcker för att få mig att glömma av vad fan jag höll på med eller vad jag tänkte göra! Och oftast räcker det inte med en sådan vända, utan kanske 10st per KVÄLL. Jag vill fan inte ha en jävla intervalls träning med att springa upp och ner i trappan hemma. Det är som routern har sitt eget lilla liv och gör allt den kan för att jävlas med vår familj. Lyckligtvis ska vi dra kablar över hela huset, men det ska FAN inte behövas göra! Det värsta är att jag känner INGEN som har detta problemet med trådlöst, enligt dem kastas de aldrig ut och jag har ändå provat många "routrar" så att säga. Jag antar att båda mina bostäder ligger jävligt dåligt eller så har jag bara haft VÄLDIGT otur med routrar.

Aja, nu ska jag inte störa er mer, ni måste ha energi att gå ut och slåss på mellandags rean!

2 kommentarer:

  1. "slåss på mellandagsrean" hahah mjoo x)

    SvaraRadera
  2. Meh, kan du inte klaga på något som är värt att klaga på? Allting kan ju lätt åtgärdes med att...hmm... FLYTTA DATORN. Den är ju trots allt bärbar.

    SvaraRadera