torsdag 22 januari 2009

Människor är för känsliga ibland...

Hej och hå, nu ska ta upp ett känsligt ämne som många ogillar. Nämligen när man har åsikter om andras känsligheter.

Låt oss säga att jag kallar dig som läsare...idiot.Ser du det då som en kränkande behandling, eller en åsikt? Om man ser det som en kränkande behandling borde man väl skriva en bajsnödig kommentar om att jag har fel. Om du tar det som en åsikt, så kan du med lätthet veta att du inte är en idiot, om du självklart inte anser dig själv som en idiot. Tydligen så verkar det som folk ser allt som kränkande behandlingar, spelar ingen roll vad man snackar om verkligen. Så fort man anser något om någon, så är det att kränka någon. Jag tror människor skulle komma bättre överrens om man tog det mesta som åsikter.
Okej, nu menar jag inte att man inte ska ta åt sig NÅGOT, dvs om jag skulle ställa mig på något torg och sprida nazistisk/rasistisk propaganda och förvänta mig att alla ska ta det som mina åsikter, tar man illa upp så tar man illa upp. Dock tror jag att man själv relaterar sig till ämnet ifråga.
Till exempel något som förekommer ganska ofta när det gäller skällsord: Bög. Alltså...blir man kallad det så kan man direkt märka hur inkompetent personen som sa det till dig är, speciellt om du har en flickvän eller liknande. Det man frågar sig är, vad grundar personen det här på? Tyvärr kommer man inte så långt i en diskussion med en sådan person så man får aldrig veta.

Fördelarna med att ta det mesta som åsikter, det är att du vet att du har rätt, vilket ger dig självförtroende att argumentera emot. Eftersom det är lättare att stå emot någon som har så mycket fel.

4 kommentarer:

  1. men sluta bara..*suck*

    SvaraRadera
  2. ja du borde veta en hel del om de... tänk på Miriam aka horror_girl...

    SvaraRadera
  3. Håller med dig/ Spajnah

    SvaraRadera