lördag 17 januari 2009

Stor på internet, liten på jorden?

Det är tyst som i väntan på att bli gasad ihjäl på ett koncentrationsläger här, dvs jag har inte bloggat så mycket. Jag har inte hittat något relevant och klaga om. Fast nu har jag det tror jag.

Åh nu har jag verkligen hittat något som jag stör mig på. Det här med att vara cool på internet. På internet, så finns det alltid någon, som har gjort allt, han är bäst på ditten och datten och alla verkar se upp till den här personen. Spelar ingen roll om det är på ett forum, i ett spel, eller över msn eller liknande.Det spelar inte ens roll om du träffar personen regelbundet öga mot öga, det är ALLTID någon som är bäst. På spelet,forumet,msn då. I verkliga livet, så är det oftast så att killen inte står för sina åsikter. Till dessa människor räknar jag också de som snackar jäkla mycket skit på msn till en och säger sen inte ett knyst om det i skolan sen. I smell a coward!

Anyway, jag förstår om man har ADHD/Damp att man vill visa sig på styva linan inför alla men att det finns personer som inte är diagnosterade med den sjukdomen håller på så också visar bara hur dum man är. Oftast när man hamnar i den diskussion med en sådan person, så har denna personen inte något vettigt att säga än personliga påhopp. VAD VINNER MAN PÅ ATT VA COOL PÅ INTERNET?! Vad? Lite självkänsla? Som inte ens duger till att ha utanför internet? Gud, då har man satsat på fel häst kan jag ju säga då.

För att inte de här anonyma människorna ska kommentera massa skit om att "du är inte bättre själv" o liknande så kan jag förklara att jag står för vad jag säger, du som inte tror på detta...ja, du får la tro det då, kan inte hindra dig precis. Den här bloggen är inte till för att visa hur cool jag är på internet utan vad jag tycker, och vad jag finner är störande. O gud jag vet inte hur många gånger jag måste säga det här för att ni ska fatta det. Vem som helst kan vara tuff o ball på internet, det enda du behöver är en extrem dålig självkänsla.

3 kommentarer:

  1. det roliga är ju att när du skriver detta så försöker du vara bättre än alla andra.

    SvaraRadera
  2. Lots of credit to Captain Obvious over here.

    SvaraRadera
  3. och plötsligt, plötsligt, blev min dag mycket bättre.

    SvaraRadera